Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(34)
Forma i typ
Książki
(34)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(32)
Autor
Kranowitz Carol Stock
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Sher Barbara
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Ayres A. Jean
(2)
Barańska Małgorzata
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Lande Aubrey
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Voss Angie
(2)
Aquilla Paula (1963-? )
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielecka-Zdyb Patrycja
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Borkowska Maria
(1)
Delaney Tara
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Gąsieniec Stefan
(1)
Hickman Lois
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(1)
Koomar Jane
(1)
Koscinski Cara
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Maas Violet F
(1)
Majcher Karolina
(1)
Markowska Dorota
(1)
McDonald Cheryl
(1)
Meier Christine
(1)
Miller Lucy Jane
(1)
Newman Joye
(1)
Nowakowska Karolina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Richle Judith
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Sutton Shirley (1953-? )
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Taylor Kristen Fitz
(1)
Ticktin Allie
(1)
Wasylik Magda
(1)
Wiz Bob
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Święcki Adam (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Nauczyciele
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Ergoterapeuci
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(31)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(8)
Dziecko
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Terapia zabawą
(3)
Zmysły
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Uczenie się
(2)
Bajkoterapia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język angielski
(1)
Kinezyterapia
(1)
Młodzież
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Gry i zabawy
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka dziecięca angielska
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przekład Karol Jaroszewski. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 185, [7] stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 183-185.
Książka zawiera wiele opisów wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. W każdym rozdziale przedstawiono ćwiczenia oparte na danej potrzebie sensorycznej. Do przeprowadzenia wszystkich wystarczą zwykłe domowe przedmioty. Załączone są także rozszerzenia, które mają na celu utrzymanie zainteresowania. Nie ma bowiem nic gorszego od przygotowania projektu, którym dziecko zainteresuje się na dwie lub trzy minuty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 227-231.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20684 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. [64].
Piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną"Sensorycznie wszystko gra!" to publikacja składająca się z książki i dwóch płyt CD. W książce znajdują się teksty piosenek, propozycje zabaw oraz zapisy nutowe. Na płytach są piosenki w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Tytuły działów to: Propriocepcja, Układ przedsionkowy, Dotyk, Słuch, Wzrok, Węch i smak. Ostatni dział nosi tytuł Odpoczynek i zawiera piosenki wspomagające relaks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronie [64].
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.Ze wstępu Temple Grandin
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Z książki mogą korzystać pedagodzy specjalni, terapeuci integracji sensorycznej, nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz rodzice zarówno dzieci z niepełnosprawnościami, jak i tych rozwijających się harmonijnie.
Zbiór przygód króliczka Barta i sówki Kui wprowadza nas w bajkowy świat, pozwalając na przeżywanie razem z bohaterami przygód czekających na nich każdego dnia. Oprócz tego daje czytelnikom wspaniałe świadectwo przyjaźni, miłości i radości z bycia razem. Bogato ilustrowany zbiór piętnastu bajek sensorycznych powstał z myślą o:
-stymulacji dziecięcych zmysłów (węchu, dotyku, smaku i słuchu)
-rozwoju mowy dzieci
-kształceniu umiejętności planowania motorycznego
-ćwiczeniu uwagi słuchowej
-nauce rozumienia emocji.
W trakcie proponowanych zabaw z bajkami wykorzystywane są łatwo dostępne dla nauczycieli i rodziców środki – instrumenty muzyczne, naczynia, warzywa, owoce, nasiona, zioła. Wspólną lekturę uatrakcyjnią też kolorowe postacie króliczka Barta i sówki Kui, które można wyciąć z wewnętrznych skrzydełek okładki książki, zalaminować i przykleić do patyczka. [Opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 207-212.
Książka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłowo-ruchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat:rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi;roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego;genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka;neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu;wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21245, 19565 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr.
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację - a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera aneks.
Bibliogr. s. 182-190.
Streszcz. w jęz. ang.
W książce przedstawiono związek między zaburzeniami integracji sensorycznej i zaburzeniami językowymi u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Autorka przedstawia istotę procesów SI, charakteryzuje dysfunkcje w tym obszarze oraz opisuje zaburzenia często mylone z zaburzeniami integracji sensorycznej, opierając się nie tylko na literaturze przedmiotu, ale także na badaniach własnych. Zaprezentowana wiedza pomoże zrozumieć funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami językowymi i SI oraz może okazać się pomocna przy konstruowaniu programów stymulujących rozwój najmłodszych.Publikacja przeznaczona jest dla logopedów i terapeutów integracji sensorycznej, ale może okazać się ciekawą lekturą także dla psychologów, pedagogów, lekarzy pediatrów i rodziców dzieci z zaburzeniami mowy i języka oraz zaburzeniami SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagiWszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna. Dialog oznacza, że przez cały czas musimy dopasowywać się do drugiego człowieka, co nie zawsze jest łatwe dla terapeuty. W realizacji tego zadania pomaga nie tylko specjalistyczna wiedza, lecz także intuicja, która została w tej książce świetnie przedstawiona, choć tak trudno uchwycić ją w słowach.dr Inge FlehmigDzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.Barbara Chrustek-Kusz, terapeutka SI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 68-70.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 117-121.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do terapeutów integracji sensorycznej, którzy chcą wzbogacić własny zasób pomysłów oraz zapewnić radosne doświadczenia sensoryczno-motoryczne swoim małym podopiecznym. Publikacja przyda się też rodzicom, opiekunom, nauczycielom i pozostałym specjalistom - mogą oni omówić opisane tu interwencje z terapeutą dziecka, a następnie wdrożyć je w innym otoczeniu."Cara Koscinski zdecydowanie zasłużyła sobie na miano autorytetu, jeśli chodzi o temat autyzmu, zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) oraz innych odmienności rozwojowych. To osoba w wyjątkowej sytuacji: jest matką dwóch synów z SPD, autyzmem i ADHD, terapeutką z przygotowaniem z zakresu teorii integracji sensorycznej, stosującą terapię zajęciową z wykorzystaniem podejścia integracji sensorycznej (OT-SI) oraz wspaniałą autorką, obdarzoną znakomitymi umiejętnościami komunikacyjnymi". Z przedmowy Carol Kranowitz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Tyt. oryg.: The out-of -sync child : recognizing and coping with sensory processing disorder.
Bibliogr. s. 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć. Książka ta może stanowić podręcznik dla pedagogów, psychologów i terapeutów chcących skutecznie wspomagać rozwój podopiecznych. To także lektura obowiązkowa dla nauczycieli przedszkoli i szkół, którzy, świadomi istnienia zaburzenia integracji sensorycznej, będą w stanie postawić wstępną diagnozę, skontaktować rodziców z odpowiednim specjalistą oraz dostosować otoczenie oraz metody edukacji do potrzeb nie-zgranych dzieci.
CZĘŚĆ PIERWSZA: Rozpoznanie * 1.Czy u twojego dziecka występuje zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Czwórka nie-zgranych dzieci w domu i w przeszkolił * Zaburzenie przetwarzania sensorycznego: krótka definicja * Najczęstsze objawy * Czym nie jest SPD: podobne symptomy * Problemy powiązane z SPD * Możliwe przyczyny * U kogo występuje dysfunkcja integracji sensorycznej? * Nasze problemy z przetwarzaniem sensorycznym * Przykładowy kwestionariusz historii sensoryczno-motorycznej * Nadzieja jest tuż, tuż * 2.Co może pójść nie tak? * Zmysły * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Typowy rozwój przetwarzania sensorycznego u niemowląt i dzieci * Więc czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego? * Sześć istotnych zastrzeżeń * Typowe a zaburzone przetwarzanie sensoryczne * 3.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * ze zmysłem dotyku * Troje przedszkolaków w trakcie zajęć w kręgu * Płynnie funkcjonujący układ dotykowy * Nie-zgrany zmysł dotyku * W jaki sposób układ dotykowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji dotykowej * 4.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem * z układem przedsionkowym * Dwóch pierwszaków w wesołym miasteczku * Płynnie funkcjonujący układ przedsionkowy * Nie-zgrany układ przedsionkowy * W jaki sposób układ przedsionkowy wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji przedsionkowej * 5.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem z układem proprioceptywnym * Pewien dziewięciolatek na pływalni * Płynnie funkcjonujący układ proprioceptywny * Nie-zgrany układ proprioceptywny * W jaki sposób układ proprioceptywny wpływa na codzienne umiejętności? * Charakterystyka dysfunkcji proprioceptywnej * 6.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem wzroku * Dwie gimnazjalistki w szkole * Płynnie funkcjonujący zmysł wzroku * Nie-zgrany zmysł wzroku * Charakterystyka dysfunkcji wzrokowej * 7.Jak stwierdzić, czy u twojego dziecka występuje problem ze zmysłem słuchu * Trzecioklasistka na lekcji muzyki * Płynnie funkcjonujący zmysł słuchu * Nie-zgrany zmysł słuchu * Charakterystyka dysfunkcji słuchowej * CZĘŚĆ DRUGA: Terapia * 8.Diagnoza i leczenie * Poszukiwanie odpowiedzi przez rodzica * Kiedy twojemu dziecku potrzebna jest profesjonalna pomoc * Dokumentowanie zachowania dziecka * Diagnozowanie problemu * Różne terapie, różne podejścia * Spotkanie terapeuty z dzieckiem * Prowadzenie notatek * 9.Twoje dziecko w domu * Olśnienie rodzica * Zbilansowana dieta sensoryczna * Pobudzanie przetwarzania sensorycznego w domu * 10.Twoje dziecko w przedszkolu i szkole * Ile potrafi zdziałać komunikacja! * Gdybyż tylko szkoła bardziej przypominała dom * Komu powiedzieć? * Dopasowanie szkoły i dziecka * Wspieranie sukcesu twojego dziecka w szkole * 11.Radzenie sobie z emocjami dziecka * Typowy okropny poranek * Porady ekspertów * Co robić, a czego nie robić * 12.Zobacz swoje dziecko w innym świetle * Rodzicielskie olśnienie * Oświecenie * Słowa otuchy innych rodziców * Dodatek A: Maszyna przetwarzania sensorycznego * Dodatek B: Cztery poziomy integracji sensoryczne) według dr Ayres * Słowniczek * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 197-200.
"Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego".Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
"Polecane książki i inne media" s. 334-[336].
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1.Dzieci potrzebują ruchu! * Nie-zgrane dziecko * Czym jest przetwarzanie sensoryczne? * Czym jest zaburzenie przetwarzania sensorycznego (SPD)? * Terapia integracji sensorycznej * Bezpieczne gry i zabawy pomogą się dziecku zgrać * Bezpieczne: sensoryczno-motoryczne, odpowiednie, przyjemne, łatwe * Przygotowania do bezpiecznych gier i zabaw * Tak i nie * Siedem zasad * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysły * 2.Dotyk (zmysł dotyku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku * Bałagan z niby-farbą * Myjnia z pianki do golenia Śliskie kształty Piaskowe wydmy Dotykowe kształty * Ciastołina * Ciężkie dłonie * Zabawa w chowanego z małymi zabawkami * Szymon mówi - Zrób mi obiad! * W dotykowej spiżarni * Ślady stóp * Precelkowe ludziki * Świąteczne dekoracje * Czarodziejski kolor * Paćkanie bez upaćkania * Kleju, idź sobie! * Na dotykowym szlaku * Teatralne przebieranki * Mumia * Hot dog * Bogactwo w trawie * Przyrodnicza bransoletka * Siorb-preza * 3.Ruch i równowaga (zmysł przedsionkowy) * Ćwiczenia rozwijające zmysł przedsionkowy * Na jednej nóżce * Bujawka Matthew * Rozśpiewana trampolina * Beczka radości * Delikatne rozrabianie * Łódka wiosłowa Na ryby Samolot Konik Jedzie, jedzie pan, pan, pan Lisek i Piernikowy Ludek Przechadzka z taczką Przejażdżka na barana Podwójny tancerz Przewrotkowy ogonek * Moja mała pralnia * Rozhuśtany baseball * Ciasto dla pałkarza Rozhuśtane kopanie Trzęsienie ziemi * Wyprawa na Marsa * Ciocia Klocia * Gosia leci na Słońce * Kąpiel w balii * 4.Pozycja ciała (zmysł proprioceptywny) * Ćwiczenia rozwijające zmysł proprioceptywny * Mata asekuracyjna * Zabawa z dętką * Butelka dla brzdąca * Zabawa z liną * Siatkowy latawiec * Papierowa piłka nożna * Czysty ogródek * Rozkruszanka * Młotek i gwoździe * Wszędzie dobrze, ale w pudełku najlepiej * Na pozycje! * Taśmy-rozciągajki * Jak motylek * Sztuczki z tunelem * Czołganie Na czworakach Ach, śpij, kochanie Spadnij i zgadnij -Kolano czy łokieć? Dotykamy, wyczuwamy Zabłąkany puzzel Pchanie piłki Tunelowy bieg z przeszkodami * Zakupy * Dygotki na pralce * Zgadnij, jak to daleko * Trzymaj ścianę! * Więcej ciekawych pomysłów związanych z propriocepcją * 5.Widzenie (zmysł wzroku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł wzroku * Przekłuwanie O * Plan jak na dłoni * Cytrusowe piłki * Zgadywanki z przedmiotami * Jai alai z grochowymi woreczkami * Wędkowanie * Polowanie na fistaszki * Miliony pudełek * Zabawy rynnowe * Chłodzące kolory * Celny strumień * Kod metronomowy * Latarkowy berek * 6.Słyszenie (zmysł słuchu) * Ćwiczenia rozwijające zmysł słuchu * Rozciąganie z fletem * Słyszeć, widzieć, ruszyć * Taniec z papierowymi talerzami * Wystukiwane melodie * Dopasuj dźwięk * Wyśpiewana gama * Jack i Jill * Muzyczne obręcze * Świąteczne rymy * Kamerton i korek * Bum, pum, dum, dmuch! * Pytania * Ptasie trele * 7.Węch (zmysł powonienia) i smak (zmysł smaku) * Ćwiczenia rozwijające zmysł powonienia i zmysł smaku * Powiedz, co czujesz * Kulka zapachowa * Zgnieć i powąchaj * Pachnące fiszki * Smello * Posmakuj i powiedz * Nowe wrażenia smakowe * Pora na sałatę * Bezpieczne gry i zabawy rozwijające umiejętności * 8.Umiejętności oralno-motoryczne * Ćwiczenia rozwijające umiejętności oralno-motoryczne * Żujkowy naszyjnik * Mus jabłkowy przez słomkę * Pracowici pasterze * Chuchanie i dmuchanie * Zaczarowany ogród * Powietrzne zawody * Wydmuchane smuteczki * Nadmuchane gumy * Dynio, dynio * Pocałuj lustro * Dinozaurowy poranek * Szczęśliwa latte Jeffa Cirillo * planowanie motoryczne * Ćwiczenia rozwijające planowanie motoryczne * Rączki na stopy, paluszki na nosy * Pudełkowa ścieżka * Pchaczka * Tor przeszkód * Zabawa z metronomem * Pani Północ * 10.Precyzyjne umiejętności motoryczne (mała motoryka) * Ćwiczenia rozwijające małą motorykę * Klamerkowy strój * Bąbelkowe wybuchy * Budowle z wykałaczek * Tryskające wyścigi * Wyciśnij bryzę * Królicze uszy * No to siu-siu! * Bazgroły na toalecie * Chwytliwe paluszki * 11.Koordynacja obustronna i przekraczanie linii środka ciała * Ćwiczenia rozwijające koordynację obustronną * i umiejętność przekraczania linii środka ciała * Malujemy płot * Polowanie na niedźwiedzie * Łap bąbelki * Słoik masła orzechowego * Marmurowe ślady * Ślady opon * Przekładamy woreczki * Dodatek. Więcej gier i zabaw * Różowy jedwab Ogród zen Ściskacz! Ruszamy samogłoskami * Skacz jak piłeczka Sensoryczny robot Na dachu świata Zapaśnicze ruchy * Gumowa piłka-gumka W kartonowej rurce Sensoryczna symfonia * Ruchliwa gra w kości Mój ulubiony tor przeszkód * Sensoryczne podchody Trzy razy joga * Słowniczek * Przydatne przedmioty * Tabela zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15877 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliogr. s. 109-113.
"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.Magdalena Charbickaoligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Nowy przekład.
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści:omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą,analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie,wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.Violet F. Maas - instruktor terapii zajęciowej (OTR), członkini Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej (FAOTA). Była pierwszą studentką dr A. Jean Ayres, twórczyni teorii integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Autorki niniejszej książki, ergoterapeutki, przygotowały praktyczną pomoc dla każdego zainteresowanego problematyką zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. W publikacji przedstawiły w przystępny sposób najważniejsze informacje o wspomnianych zaburzeniach (oparte na teorii integracji sensorycznej A. Jean Ayres) oraz propozycje zajęć, skategoryzowane według obszarów stymulacji sensorycznej, które można zrealizować bez dużego wysiłku i zbędnych kosztów. Zawarły tu również wiele przydatnych wskazówek dla rodziców na temat trudnych sytuacji w życiu codziennym. Książka została tak zaprojektowana, by zachęcić do aktywnego uczestniczenia w procesie terapeutycznym, między innymi poprzez notowanie na niezapełnionych stronach własnych pomysłów i modyfikacji zabaw, te ostatnie bowiem z łatwością dostosujemy do indywidualnych potrzeb dziecka. Takie podejście wzmacnia współpracę między terapeutą a rodzicem, przyczyniając się do intensywniejszego i radośniejszego rozwoju małych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19510 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej